תבור/ ↖Tavor
דרך הים {Via Maris} עמק יזרעאל – כביש [►65◄] אל ג׳וב יוסף ↙ מחנה פילון # גשר בנות יעקב ▪ קוניטרה ח׳אן ארנבה ← דמשק™ ¶
© Israel Nature & Parks Authority •
מרגוט קלאוזנר Margot Klausner (2 בנובמבר 1905 – 12 בנובמבר 1975), ממקדמי התיאטרון והקולנוע בישראל: הביאה ארצה את תיאטרון הבימה; הקימה עם בן זוגה (יהושע ברנדשטטר) חברה להפקת סרטים, ״אורים״, ואת אולפני הרצליה; הייתה בעלת חברת ״מועדים״ למחזות מקוריים שהובאו לבמה. ייסדה את האגודה הישראלית לפאראפסיכולוגיה והייתה מחלוצי תרבות העידן החדש בישראל. מראשי תנועת הידידות ישראל-ברית המועצות שפעלה בישראל בשנות השישים, ופעלה לקידום קשרי התרבות והכלכלה בין שתי המדינות.
ארצישראלי
Holyland
וַתִּשְׁלַח וַתִּקְרָא לְבָרָק בֶּן־אֲבִינֹעַם מִקֶּדֶשׁ נַפְתָּלִי וַתֹּאמֶר אֵלָיו הֲלֹא צִוָּה | יְהוָה אֱלֹהֵי־יִשְׂרָאֵל לֵךְ וּמָשַׁכְתָּ בְּהַר תָּבוֹר וְלָקַחְתָּ עִמְּךָ עֲשֶׂרֶת אֲלָפִים אִישׁ מִבְּנֵי נַפְתָּלִי וּמִבְּנֵי זְבֻלוּן :(שופטים פרק ד׳, פסוק ו׳)
גלריה בעמק/ערב נשים באמנות ↰
23.04.25 ▪ 18:30
כ״ט אדר, תשפ״ה
הדפוס בצורתו המוכרת הומצא באירופה, במאה ה־15, על ידי יוהאן גוטנברג. חלק מהאלמנטים של הטכנולוגיה הצטברו בשנים שקדמו לכך: הנייר הגיע לאירופה, ולצורך הדפסה מחיתוכי עץ או אבנים מסותתות, הלכו והשתכללו מכבשי הדפוס, דיו, ושיטות כריכה. גוטנברג בנה מכבש הדפוס חדש, שהיה מבוסס בעיקרו על המכבשים ששימשו בייצור הנייר, ופיתח דיו שהיה מבוסס יותר על צבעים שפיתחו ציירים בני התקופה, מאשר על הדיו ששימש בכתיבה ידנית, כמו גם את השיטה למשוח את הדיו על הגלופה. החלק העיקרי בהמצאתו של גוטנברג, ההוא השימוש בגופנים יצוקים מנתך עופרת, הדרך ליציקתם, והדרך לסדר אותם בגלופה מוכנה להדפסה. גוטנברג חקר ופיתח את הנתך המתאים, ונתך זה שימש ומשמש בדפוס הבלט עד תום עידן הבלט, במגוון וריאציות שרובן ככולן התבססו על עופרת – כ־80% או יותר, כשהמתכות הנוספות הן אנטימון, ובדיל, ובעבר גם נחושת ואבץ. הוא פיתח, או המציא, את השיטה ליציקת גופנים, על ידי הצמדת המטריצה לתבנית מלבנית, ויציקת הנתך לתבנית. הגופנים מסודרים בתיבה מיוחדת, באופן שיש תא לכל תו, כשבכל תא מספר רב של גופנים זהים. העובדה שהגופנים יצוקים כולם מאותן המטריצות משמעה שכל המופעים של אותה אות נראים זהים זה לזה.
Things were simpler in the days when type was made out of metal. There were two main roles — type designer and typesetter — and their work was constrained by the rules of the physical universe. It also helped that by late 1800s, the type industry had figured out most of the basics. A life of a typeface would start on paper, with a type designer spending weeks or months sketching all the necessary letterforms. After they were done, the drawings of the typeface were turned into a font: actual physical blocks of lead. You needed to buy one or more such blocks for each letter. You also needed to buy additional metal blocks for different sizes of text. But font size wasn’t defined as the size of the letters — it was the height of the metal block holding them, expressed in a unit known as point (each point was a 1/72 of an inch, or about 0.4mm). The block height was known, but within it, the type designer could do whatever they wanted: Fonts of the same size could be bigger or smaller, their baseline (the line each letter “sits” on) placed higher or lower, and so on.
אֶרֶץ טוֹבָה, אֶרֶץ נַחֲלֵי מָיִם עֲיָנֹת וּתְהֹמֹת יֹצְאִים בַּבִּקְעָה וּבָהָר. אֶרֶץ חִטָּה וּשְׂעֹרָה וְגֶפֶן וּתְאֵנָה וְרִמּוֹן אֶרֶץ־זֵית שֶׁמֶן וּדְבָשׁ
יתרות בחשבון עו״ש:
(▲45%) $950,284,130.00
תנודות בולטות במדדים:
TA35 (-3.258%↘) £2,346
שינויים בתיק השקעות:
₪362.920.53 ↗692.31%+
פונט טסטר
הקלידו פה ונסו את תבור Type something here (#1234567890)
הקלידו פה ונסו את תבור ↰ Type somthing here ▼ Typ hier iets ↘ Kirjoita tähän jotain ▫ Escribe algo aquí ◊ Skriv något här ↪ Apprécier
מאפיינים
ספרות וסימנים בריווח אחיד
ספרות וסימנים בגובה סטנדרטי
ספרות וסימנים בגובה עברית
שברים מתוכנתים (Fractions)
ספרות עיליות ותחתיות (Superior & Inferior)
2 סטיילים 18 משקלים
ניקוד מלא
ליגטורות (Standard & Discretionary)
לטינית מורחבת
חלפים סגנוניים
סט חצים וצורות
אודות תבור
תהליך העיצוב
2022-2024
גרסה
pro 2.0
שפות
עברית ולטינית מורחבת
פורמטים
otf .ttf .woff .woff2.
פונט סאנס סריפי דו־לשוני בתשעה משקלים המיועד לטקסטים ארוכים וקצרים, בדפוס או בדיגיטל. תבור מצוייר בקונטרסט נמוך (כמעט מונו-לינארי) ובפרופורציות מעט צרות, המזכירות טיפוסי אות של מכונות כתיבה, השואפות לרוחבי אות אחידים. אותיות צרות כמו ז׳, ג׳ הן רחבות יחסית בעוד שאותיות כמו א׳, ש׳, ת׳, הן יחסית צרות. הצורניות של תבור משלבת גיאומטריה פשוטה עם מוטיבים הומניסטים המאופיינים בעיקולים טבעיים, גגות עגולים ומיפתחים נדיבים. כל אלו תורמים לקריאות מצויינת, ומעניקים לתבור גוון קול ידידותי ונגיש. תבור משחק על הטווח שבין הנטרלי למאופיין, מבלי להקצין את אחד הצדדים הללו. הוא יודע להיות רציני אם צריך, אבל הוא לא יפספס הזדמנות להוציא את האישיות שלו החוצה. עם תמיכה מלאה בלטינית מורחבת, סט סימנים מגוון, מנעד משקלים רחב ואופי צורני כובש - תבור הוא כלי עבודה מהוקצע המתאים למגוון תרחישים.